3 okt 2013

Stevia, een goede suikervervanger?



Voor mijn kookboek Zoet zonder suiker doen vier studenten van de Haagse Hogeschool onderzoek naar verschillende suikervervangers. Ze onderzoeken onder andere de invloed op de bloedsuikerspiegel van honing, yaconsiroop, rijststroop en stevia.


Vandaag heeft consumentenorganisatie Foodwatch het Gouden Windei (de prijs voor het meest misleidende product) uitgereikt. En de winnaar is... Steviapoeder van Natrena!

Een bus Stevia kristalpoeder bevat 97% vulmiddel en 3% stevia.

Ik gebruik soms ook stevia in mijn taarten en koekjes. En dan pak ik niet de bus van Natrena, maar bestel ik gemalen steviablaadjes via een webshop. Dit groene poeder bestaat voor 100% uit stevia!



Ben je benieuwd hoe je stevia je beste kunt gebruiken, en wat andere goede suikervervangers zijn? In mijn kookboek Zoet zonder suiker kun je het volledige onderzoek lezen van de studenten. Ook staan er ruim vijftig recepten in voor heerlijke, zoete taartjes, koekjes en cakes. 


Vanaf donderdag 10 oktober kun je mijn boek via crowdfunding aanschaffen! Houd dit blog in de gaten voor meer informatie!



0 reacties:

Een reactie posten

Laat je reactie hier achter...