30 nov 2012

Een taart van plakband



Vorig weekend werd mijn neefje drie jaar. Natuurlijk wilde ik een taart voor hem maken! Jammer genoeg had ik geen tijd om in de keuken te staan. Maar op Pinterest vond ik de oplossing: een taart van plakband!


Sinds een paar weken snuffel ik rond op Pinterest, een ‘virtueel prikbord’ waar je door de prikborden van andere mensen kunt bladeren om inspiratie op te doen. Al eerder had ik over Pinterest gehoord, maar de beschrijving maakte me weinig enthousiast. Een virtueel prikbord - wat heb je daar nou aan? En waarom zou ik op het prikbord van anderen willen kijken?
Inmiddels ben ik besmet met het Pinterest virus. Uren kan ik verlekkerd rondstruinen langs de prikborden van mensen die ik niet ken. Als ik een plaatje tegenkom wat mee aanspreekt klik ik op ‘pin it’ en kan ik het op mijn eigen prikbord plakken. Vooral de foto’s van Do It Yourself (DIY) decorating maken mij laaiend enthousiast. Zeg nou zelf: ooit gedacht aan geluidsmemory (gele kindersurprise eieren gevuld met verschillend materiaal - in tweevoud)? Of aan balonnen gevuld met lichtstaafjes als tuinverlichting? Juist. Dus hop, op naar Pinterest!

Taart van plakband


Ingredienten

1 kaart van dik papier
Gekleurd tape, liefst met figuurtjes
Pen

Bereidingswijze

1. Knip van de tape drie strookjes in verschillende lengtes
2. Plak de strookjes van groot naar klein op de kaart
3. Teken er een taartstandaard onder en kaarsjes boven
4. Schrijf eronder, afhankelijk van de leeftijd, Hoera! of 
OUWE TAART!



0 reacties:

Een reactie posten

Laat je reactie hier achter...